dissabte, 28 de març de 2009

3

La Volta als 25


Fa pocs mesos, un amic que m'estimo molt em va parlar per primera vegada del Marc Serena: "És del Marc, el meu amic que va marxar a fer la volta al món. Crec que te'n vaig parlar. És una de les persones que més estimo. Un paio molt intel·ligent, molt despert i, com diries tu, absolutament empàtic. Un noi sensacional. Tot i ser molt jove, jo he après moltíssim d'ell. Ara ha fet 25 anys i ha marxat a fer aquest llarg viatge."


En Marc Serena és un noi de 25 anys, periodista, que ha decidit fer la volta al món en un any, tot entrevistant 25 nois i noies de 25 països diferents, i que com ell, ara tinguin 25 anys. Em va semblar una aventura fabulosa per a una idea fabulosa.

N'ha fet un blog extraordinàriament enriquidor, la volta als 25 on cada dia ens explica una curiositat viscuda durant el viatge. Un viatge d'allò més autèntic, lluny de tòpics, una finestra al món que ens ensenya altres realitats tan diferents però tan quotidianes com les d'aquí.

Però, atenció. La repercussió d'aquesta aventura tan innovadora ha estat tal, que el blog del Marc va ser nominat pels premis que atorga la prestigiosa editorial de guies de viatge Lonely Planet, dins la categoria al millor blog de viatges en llengua estrangera. I abans d'ahir, el blog d'en Marc Serena va guanyar el premi, a la gala celebrada a San Francisco. Un prestigiòs premi per un blog EN CATALÀ!

Enhorabona, Marc.

3 comentaris:

Ferran ha dit...

Vaig descobrir el blog d'en Serena just quan era a punt d'iniciar el viatge; des de llavors l'he tingut lincat a l'In varietate i, de tant en tant, m'hi he deixat caure. Ha estat com anar veient món sense moure'm del menjador de casa :-)

Com tu, trobo molt important que el premi que ha rebut hagi posat el català en boca de tot el món lonely-planetaire! :-)

Salut, Natxo.

kalidoscopi ha dit...

Ostres! no el coneixia aquest blog. És molt entretingut.
Qui tingués 25 ansy i fos prou valent per emprendre aquesta aventura!

kweilan ha dit...

Doncs ahir al matí vaig escoltar una entrevista que li feien a Catalunya Ràdio i me'n vaig assabentar del bloc, del Marc i del premi. Ara l'aniré seguint també. Una abraçada!!